Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (1) Senaste inläggen

Bussar Pendeltåg Spårväg Tunnelbana Waxholmsbolaget Biljetter och betalning Stationer och hållplatser Färdtjänst Närtrafik Nostalgi Om sajten och iFokus Övrigt
Övrigt

SL tar inget ansvar för strejken

2013-06-20 12:28 #0 av: Lasse

Sl går ut med annonser att man inte har med strejken att göra utan det är bolagen som kör som har ansvaret.

Det är väl inte riktigt rätt. Jag menar tänk om SL förhaandlade när det gäller anbuden att det ska ingå att när bolagen tar över från varandra så ska de gamla förarna inte bli provanställda utan bli tills vidare anställd. De har ju jobbat flera år redan.


Anmäl
2013-06-20 15:37 #1 av: Leffe

Kan hålla med dig, men vet inte om de får göra så att det ska ingå.

Anmäl
2013-06-24 15:21 #2 av: [ErikP]1

Det jag stör mig mest på att man inte får använda resegarantin utan man måste betala själv för taxin pga strejken.

Jag betalar 790kr för 30 dagar när jag inte ens kan ta mig halvvägs dit jag ska!

Anmäl
2013-06-24 16:57 #3 av: Leffe

Från SL:s egna hemsida

"Det är SL som har det stora ansvaret att se till att alla som bor i Stockholms län eller kommer på besök ska ha en bra, lättillgänglig och pålitlig kollektivtrafik."

Anmäl
2013-06-24 19:26 #4 av: Björn.B

Tror ni SL kommer sänka priset på 30 dagars kortet, vid tidigare strejker har man ju sänkt priset till sina resenärer?..

Skärgårdskocken.

Anmäl
2013-06-24 19:55 #5 av: Leffe

Det borde de göra eller att man får tillbaka det man köpt i förskott

Anmäl
2013-06-27 14:42 #6 av: Stephanie

Dom borde ju erbjuda förlängd restid om inte annat. De tar ju betalt för transport - om de bolag de anlitat strejkar kan SL inte längre erbjuda den tjänst de tar betalt för.... 

Anmäl
2013-06-27 21:06 #7 av: julatopp7018

Strejken är slut.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.