Annons:
Etikettövrigt
Läst 717 ggr
Lasse
2013-06-20 12:28

SL tar inget ansvar för strejken

Sl går ut med annonser att man inte har med strejken att göra utan det är bolagen som kör som har ansvaret.

Det är väl inte riktigt rätt. Jag menar tänk om SL förhaandlade när det gäller anbuden att det ska ingå att när bolagen tar över från varandra så ska de gamla förarna inte bli provanställda utan bli tills vidare anställd. De har ju jobbat flera år redan.


Annons:
Leffe
2013-06-20 15:37
#1

Kan hålla med dig, men vet inte om de får göra så att det ska ingå.

[ErikP]1
2013-06-24 15:21
#2

Det jag stör mig mest på att man inte får använda resegarantin utan man måste betala själv för taxin pga strejken. Jag betalar 790kr för 30 dagar när jag inte ens kan ta mig halvvägs dit jag ska!

Leffe
2013-06-24 16:57
#3

Från SL:s egna hemsida

"Det är SL som har det stora ansvaret att se till att alla som bor i Stockholms län eller kommer på besök ska ha en bra, lättillgänglig och pålitlig kollektivtrafik."

[Björn.B]
2013-06-24 19:26
#4

Tror ni SL kommer sänka priset på 30 dagars kortet, vid tidigare strejker har man ju sänkt priset till sina resenärer?..

Leffe
2013-06-24 19:55
#5

Det borde de göra eller att man får tillbaka det man köpt i förskott

Stephanie
2013-06-27 14:42
#6

Dom borde ju erbjuda förlängd restid om inte annat. De tar ju betalt för transport - om de bolag de anlitat strejkar kan SL inte längre erbjuda den tjänst de tar betalt för….

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Annons:
[julatopp7018]
2013-06-27 21:06
#7

Strejken är slut.

Upp till toppen
Annons: