Annons:
Etikettövrigt
Läst 4718 ggr
[ErikP]1
2013-07-06 21:46

Nya saker på Mitt SL-Konto

Nu finns några efterlängtade funktioner på Mitt SL: byt namn på registrerade kort, ta bort ett kort från ditt konto och sist men inte minst, ladda reskassan!

För att du ska kunna ladda reskassa på ett kort du redan har, behöver du ha haft en reskassa laddad på kortet förut. Det är för att du ska ha din så kallade standardresa satt på kortet.

Har du inte använt reskassan förut, går det att köpa ett helt nytt SL Access-kort med en reskassa på. Det kortet skickar vi hem till dig inom fyra dagar.

Ta bort kort du inte använder

På ditt Mitt SL-konto finns det plats för att ha max 10 kort registrerade. Har du till exempel dina barns kort på ditt konto blir listan snabbt full. Nu kan du ta bort kort som du inte längre använder från listan, utan att behöva kontakta SLs kundtjänst

Byt namn på kortet

Du kan numera också själv ändra kortets namn om du vill. Allt det här kan du göra när du är inloggad på ditt Mitt SL-konto.

Skapa nytt konto

Har du inte redan ett Mitt SL-konto, kan du skapa ett. Du behöver ha ett svenskt personnummer och du måste vara över 16 år. Kan du inte ha ett eget konto, går det bra att en anhörig eller vän registrerar ditt kort på sitt konto och hanterar det åt dig.

Annons:
Gittan
2013-07-10 21:06
#1

Intressant.

Tänk när jag bodde i Stockholm köpte man ett månadswkort och åkte hur mycket som helst under månaden över hela länet.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Upp till toppen
Annons: