Annons:
Etikettspårväg
Läst 1350 ggr
[ErikP]1
7/22/13, 4:08 PM

Tågolycka på Roslagsbanan

En person har blivit påkörd av ett tåg på Roslagsbanan. Personen fördes snabbt med ambulanshelikopter till sjukhus – men avled till följd av skadorna, enligt polisen. Olyckan inträffade vid en järnvägsövergång i Vallentuna. Räddningstjänsten fick larmet vid 13:20. – Personen är förd med ambulanshelikopter till sjukhus, sa Ulf Lindgren på länskommunikationscentralen i Stockholm vid 14-tiden! Källa: Aftonbladet Tågen har börjat gå som vanlig nu! Sorgligt att detta måste ske! Den övergången han blev påkörd av är en olycksdrabbad övergång

Annons:
Leffe
7/22/13, 9:23 PM
#1

Måste gå göra något åt det

[Björn.B]
7/23/13, 8:01 PM
#2

Inte första gången någon blir påkörd på Roslagsbanan…

Ljuskristallen
8/11/13, 5:44 PM
#3

Just när det gäller säkerhet behövs mycket ses över för såna olyckor ska inte behöva inträffa om säkerheten är hög.

Jag körde tunnelbana i dryga 17 år men slutade för många år sedan och jag minns så väl hur vi förare ofta påtalade säkerhet något som alltid var självklart att som förare alltid alltid följa.

Däremot företaget dom var sällan med på att lyssna till vad vi med erfarenheten från trafiken hade att säga.

Några av mina fd kollegor gick över till Roslagsbanan och jag åkte med dom några gånger i förarhytten och visst finns det åtgärder att ta till så inte såna tragiska olyckor ska behöva inträffa.

Sänkta hastigheter, ett fungerande signalsystem, övervakade övergångar mm så visst kan man på många sätt minska dessa olyckor som så ofta förekommer på bla Roslagsbanan och många andra ställen om man lyssnar till personalen och facket som om och om igen påpekar säkerheten men ändå händer absolut ingenting.

Har bara företaget lite framåtanda och lyssnar till sin personal som sitter dag ut och dag in ombord på tågen skulle mycket kunna göras men tyvärr lyssnar man inte  på förarna eller facket och följden blir olyckor med dödlig utgång vilket skulle kunna minskas enormt  om ledningen bara var öppen för dialog med sin personal som har erfarenheten ombord på tågen.

Leffe
8/12/13, 1:34 PM
#4

Säkerheten går det nog göra mycket mer i. Det tror jag absolut, men det kostar. Det är kanske därför det händer så lite,

[Björn.B]
8/12/13, 8:16 PM
#5

Var upp till Vallentuna igår, det går inte göra så mycket när folk kryper under bommarna när dom är nerfällda det var flera som gick under bommarna…

Upp till toppen
Annons: