Annons:
Etikettbiljetter-och-betalning
Läst 1315 ggr
ElLobo
12/16/13, 12:41 PM

Näst dyrast i världen att åka buss i Stockholm

Det är dyrt att ta bussen i Stockholm.

Priset för en enkelbiljett i den svenska huvudstaden är näst högst i världen, enligt en ny undersökning.

LänkNäst dyrast i världen att åka buss i Stockholm

Annons:
Niklas
12/16/13, 12:45 PM
#1

Jag har hört att det är dyrare att åka lokaltrafik ute i landet.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

ElLobo
12/16/13, 12:52 PM
#2

Jag skulle tro att det varierar väldigt då det är landstingen/trafikbolagen som sätter priserna. Här i Dalarna kostar en enkelbiljett (1 zon) 26 kr.

Effie
12/16/13, 1:01 PM
#3

Hur långt får man åka för denna enkelbiljett? Det är ju också intressant.
Tänkte försöka jämföra med Västtrafik, men får erkänna att jag inte begriper vad det står. Men där är priset 36 eller 24 kr (nästa år), beroende på..


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Niklas
12/16/13, 1:02 PM
#4

25 tror jag det kostar i Stockholm.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Effie
12/16/13, 1:06 PM
#5

#4 fast enligt artikeln i Aftonbladet som TS länkar till, så kostar det ju 36 kronor även i Stockholm.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Cazzos
12/16/13, 1:08 PM
#6

Såklart att SL:s priser framstår som dyra när man använder sig av svensk valuta. 

64 öre i Sverige är ingenting men omvandlar man det så kanske det är lika dyrt för invånarna som bor i Mumbai? 🤔


Annons:
Niklas
12/16/13, 1:19 PM
#7

#5: Okej, då åker de inte på den billigaste biljetten.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Effie
12/16/13, 1:30 PM
#8

#7 enkelbiljett brukar inte vara billigast


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

ElLobo
12/16/13, 1:42 PM
#9

#3: Dalatrafiks zoner varierar självklart när det gäller själva sträckan; se länk.

Köper man en enkelbiljett med Dalatrafiks reskassa kostar en biljett 20,80 kr för vuxen; se länk.

Effie
12/16/13, 2:14 PM
#10

#9 "reskassa" är väl någon form av förköp - alltså att man har laddat något kort, eller liknande? Diverse rabatter finns väl nästan överallt, med förköp och kort som gäller ett visst antal resor och jag vet inte allt. Och då blir det kompicerat att jämföra.

Men det som ursprungslänken handlade om var väl fortfarande 1 st enkelbiljett, köpt någonstans där det går att köpa 1 st biljett och inget mer - ?


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Niklas
12/16/13, 2:35 PM
#11

Ja, det är väl så. Samtidigt undrar jag hur många som åker på det viset. Jag tror att det är ytterlighetsfall.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Bettan
12/18/13, 8:56 AM
#12

Tror inte skillnaden på enkelbiljett är så stor. Däremot tror jag att det är stora skillnader på de olika rabattsystem som finns.

Ha en bra dag

Sport iFokus

[Björn.B]
12/18/13, 8:46 PM
#13

Kostar 44 kr för en zon om man köper den i tunnelbanespärren men då gäller den i 75 min.

Priser

karta zoner

Annons:
Upp till toppen
Annons: