Stationer och hållplatser

Värtahamnen

2014-01-10 20:15 #0 av: Odd

Är det någon här som vet vad stationen närmast Värtahamnen heter? Ska åka från Uppsala C till Värtahamnen, hämta upp en kompis och åka från Värtahamnen till Skansen.

Jag är från Skåne och min kompis är från Estland, så jag kan inte precis säga att vi hittar särskilt bra i Stockholm Gapskrattar

Har kollat resor från Uppsala C till Värtahamnen och det närmaste jag kan komma är Ropsten eller Gärdet, men kollar man på google maps ska det finnas en station nästan precis brevid Värtahamnen (Inte Frihamnen) som det är tänkt att vi ska åka ifrån när vi ska ta busslinje 76 till Skansen, men jag kan inte hitta namnet på den någonstans. 

Enligt google maps ska den ligga på Södra Hamnvägen och följa busslinje 76, jag har sett den nämnas ett antal gånger på andra hemsidor men ingen har nämnt stationens namn och det går inte att söka på "Värtahamnen" på SL's hemsida, så jag börjar tvivla lite på dess existens Tyst

Det här blev väldigt rörigt, men jag hoppas att någon förstår vad jag pratar om ändå. Yrar

~When life gives you lemons... Chuck 'em at people~

Anmäl
2014-01-10 20:26 #1 av: Jimmy.L

Har du provat reseplaneraren hos SL http://sl.se/

Anmäl
2014-01-10 20:43 #2 av: Odd

#1 Ja, men som sagt, eftersom jag inte vet vad busshållsplatsen heter kan jag inte hitta den Ledsen

Anmäl
2014-01-10 20:57 #3 av: Björn.B

Finns en karta i reseplaneraren välj "åka senare" där efter ser du en nål där du kan klicka på för att få upp en karta som du kan zoma in och välja vart du vill åka till eller från. Eller så frågar du SL på facebook.

Skärgårdskocken.

Anmäl
2014-01-10 22:06 #4 av: Odd

#3 Färjeterminalen! Tack så mycket! 

Anmäl
2014-01-15 10:58 #5 av: Catwoman

Hoppas allt gick bra.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

Anmäl
2014-01-15 14:18 #6 av: Odd

#5 Jag hoppas det, ska åka upp på Söndag Gapskrattar

Ska skriva ner allt på armen så jag omöjligt kan glömma vart jag ska Tummen upp

Anmäl
2014-01-15 15:01 #7 av: Björn.B

Finns en SL-App till telefonen annars att ladda ner.

Skärgårdskocken.

Anmäl
2014-01-15 15:55 #8 av: Odd

#7 Krävs internet på telefonen för det dock (det är i alla fall vad jag läste på informationen) och det har jag inte, bara om jag kan koppla upp mig till gratis nätverk någonstans när jag är ute.

Anmäl
2014-01-18 12:45 #9 av: TjockaBerta

Pressbyrån har wifi. Jättebra. De finns vid de flesta tunnelbanestationer.

>>>Malum domesticum<<<

Anmäl
2014-01-18 20:29 #10 av: Odd

Tror att jag kör på klassiska skriva-det-på-armen ändå, varför krångla till det Skrattar

Tack för all hjälp allesammans! Hoppas att jag överlever imorgon Tyst

Anmäl
2014-02-05 18:04 #11 av: Farwuq

Odd, hur gick det?

Funderar

Corruptissima re publica plurimae leges.
Värd för Astrologi iFokus. Medarb. Astronomi, Existens, Filosofi och Finland.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2014-02-05 20:27 #12 av: Odd

#11 Vi överlevde tyvärr inte, skriver från andra sidan nu Spöke

Tråkig humor åsidosatt, det gick jättebra! Hittade överallt och fick hjälp inne på pressbyrån på centralstationen med SL-access kort.

Det enda jag hade problem med var att hitta biljettautomaterna när jag skulle ta tåget tillbaka till Uppsala från Stockholm, slutade upp med att jag var tvungen att springa till perrongen för att hinna med sista tåget.

Anmäl
2014-02-05 20:49 #13 av: TjockaBerta

Då kanske ni kan tänka ett att besöka Stockholm igen? =D

>>>Malum domesticum<<<

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.