Annons:
Etikettpendeltåg
Läst 2177 ggr
ilenna90
10/25/14, 11:16 AM

pendeltåg sthlm-uppsala?

känns som det lär dröja att få svar från SL en lördag så prövar att fråga här. 

Jag är inte från sthlm så har ingen vidare koll på tunelbana/pendeltåg utanför själva city. 
Vad jag förstår så ska man kunna åka Pendeltåg från stockholm till uppsala. Men hur mycket kostar det? (antar att man åker med kuponger eller laddar sitt SL-kort? But still; hur mycket kostar det? :))
Ifall det lönar sig att ta pendeltåget före vanliga tåget.

Annons:
[Björn.B]
10/25/14, 11:31 AM
#1

Biljettpriser för SL/UL hittar du på länken http://www.ul.se/Biljetter/Vara-biljetter-och-priser/ULSL/

Leffe
10/25/14, 11:31 AM
#2

Tror att det kostar 110 kronor från Stockholm C till Uppsala C.

Köp den på pendeltågsstationen, i SL Access-automaten, på SL Center, hos alla ombud eller via UL:s sms-biljettjänst och försäljningsställen. Biljetten gäller i 120 minuter från köptillfället.

ilenna90
10/25/14, 11:34 AM
#3

Oj men då blev det bra mycket billigare med SJ istället. Tack för svaren! :)

Åsa S
10/25/14, 11:36 AM
#4

Ska du åka från uppsala tillstockholm sen  är den biljetten dyrare än vad det var då man åkte till uppsala. Ibland blir¨det inte så logiskt då 2 bolag är inblandade.

Uppkatten
10/25/14, 11:36 AM
#5

84:- 2a klass med SJ.

107:- med SL.

Ej ombokn.bara Biljetter.

D v s SL tar längre tid och är dyrare. Hur ologiskt som helst.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

ilenna90
10/25/14, 11:41 AM
#6

#4 Okej konstigt! Men nej jag åker tåg ifrån dalarna direkt till sthlm, och ska sen till uppsala till min syster därifrån :) 

#5
ja det var faktiskt förvånande! var ganska så säker på att det skulle bli billigare med Pendeltåg, men där ser man.

Annons:
Upp till toppen
Annons: