Annons:
Etiketttunnelbana
Läst 1036 ggr
taylor__lambert
2015-03-04 10:46

Stick kontroller

Jag tycker det är superbra med stick kontroller som görs på tunnelbanan, det är verkligen super och jag tycker det ska ske oftare än vad det gör!

Men nu till det lilla som stör mig, igår var det stick kontroll och det var tre personer två män och en kvinna, kvinnan stod och tjafsade med en resenär då hon ville se biljetten, inget konstigt med det kan man ju tycka för visst har hon rätten att göra det, det är ju hennes jobb MEN det jag märkte var ju att hon och den andra kollegan inte hade några tecken som visade på att dom var i tjänst, resenären bad om legitimation gång på gång men kvinnan vägrade visa upp det utan bad åter om att få se färdbevis.

Den tredje kollegan hade en liten, liten… vad det nu heter, vi säger skylt kommer inte på namnet… en liten skylt där det stod mtr värd eller liknande, det var så smått att det inte syntes, medans de andra två inte hade nått sådant, samt att kvinnan vägrade visa upp legitimation på att hon faktiskt var kontrollant.

Har inte vi som resenärer rättigheter att få se legitimation på en sådan person som utger sig vara kontrollant men inte har synliga tecken på att vara det? Kvinnan hade ju vardagliga kläder på sig och vägrade visa upp legitimation men krävde att få se färdbevis, jag tycker det är fel och det finns väl någon lag som säger något om det också tror jag.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
[Björn.B]
2015-03-04 11:20
#1

Jag tror man ska kunna begära ID på kontrollanter det har förekommit falska.

Upp till toppen
Annons: