Annons:
Etikettpendeltåg
Läst 740 ggr
[Jimmy.L]
2015-03-05 08:52

Pendelkaos i Stockholm – elfel slog ut tågtrafiken

Ett transformatorfel vid Årstaberg slog tidigt på torsdagsmorgonen ut tågtrafiken i Stockholm. Varken Pendeltåg eller fjärrtåg gick söderut – och bilköerna växte på infarterna mot Stockholm. Norr om stan stod även Arlanda Express och Roslagsbanan stilla.

http://www.dn.se/sthlm/pendelkaos-i-stockholm-elfel-slog-ut-tagtrafiken/

Annons:
Leffe
2015-03-07 22:49
#1

Pendeltågen är verkligen SL:s akilleshäl

Cazzos
2015-03-07 22:57
#2

Så lojal som jag är, stod jag och väntade 1 h 20 min (!!!!!!!) på perrongen. Som tur är kom jag bara 1 timme sent till praktiken. Undrar om de behöver uppdatera tågen??


Leffe
2015-03-07 23:00
#3

Jag är glad som slipper åka med pendeln om dagarna

Bettan
2015-03-07 23:06
#4

Termen Pendeltåg uppstod i Stockholmsområdet på 1960-talet i samband med omorganisationen och utbyggnaden av lokaltågstrafiken där.  Ordet Pendeltåg används i Stockholm som ett varumärke på lokala tåg i Storstockholms Lokaltrafiks regi

Det är viktigt att ha hög turtäthet för att ett trafiksystem ska vara attraktivt. Många har fasta arbetstider och vill ha tåg om passar just dem.

Hur ska tågen passa om de inte fungerar som de ska med tidtabell med mera. Attraktiva är de ju enbart för att det inte finns andra kollektiva färdmedel att ta till utan massor av byten och långa restider.

Ha en bra dag

Sport iFokus

Upp till toppen
Annons: