Biljetter och betalning

SL:s teknikstrul: Tog betalt två gånger

2015-05-03 09:22 #0 av: Jimmy.L

Den första maj skulle SL:s sommarbiljett börja gälla, men SL hade under fredagen problem med att aktivera systemet och resenärer som drog sina nyköpta sommarkort kan ha blivit av med pengar från reskassan istället.

SVT Stockholm

Anmäl
2015-05-03 09:47 #1 av: Inkanyezi

"Resenärer som har blivit av med sin reskassa ska vända sig till kundtjänst, så får de tillbaka pengar. Vi beklagar det som har inträffat, säger Fredrik Cavallier Björkman SL:s pressjour."

Och hur ska man veta om det har dragits pengar från reskassan - eller hur mycket? Reskassan är nog det mest idiotiska system de någonsin har hittat på. Det finns inte en suck att veta när de drar pengar från den. Idioter! Jag upptäckte av en tillfällighet att det hade dragits hel avgift vid ett tillfälle i stället för reducerad. Det behövs ett system där kunden kan ha koll på hur mycket de tar betalt och på hur länge och vart biljetten man har gäller. Reskassan uppfyller inte elementära anspråk på transparens gentemot kunden.

Anmäl
2015-05-11 22:49 #2 av: UllaNo

Det måste ju gå att göra det enklare och säkrare. Ska verkligen kolla gång på gång att deras biljett gäller? Skandal och uruselt system.

Det är konstigt att man måste kolla flera gånger för vad jag läst så kollar ju inte SL:s chef vad han handlar ens

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.