Annons:
Etiketttunnelbana
Läst 1060 ggr
[Jimmy.L]
2015-10-07 18:47

Här får Söderort nya tunnelbaneuppgångar

Nu är det bestämt. Stationerna Enskede gård och Globen stängs och istället får Söderort en ny tunnelbanestation i Slakthusområdet – med totalt fyra entréer.

http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/har-far-soderort-nya-tunnelbaneuppgangar/aRKojg!DKt5dq41vu7xKhlI3Z8TQ/

Annons:
thenameless
2015-10-09 00:53
#1

Vet inte om jag tycker det är bra ännu? Globen är ju perfekt om man ska kolla på hockey/Fotboll eller till köpcentrat.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Leffe
2015-10-09 06:59
#2

En utgång blir mot Globen och en mot Tele2 Arena

thenameless
2015-10-09 12:59
#3

Men varför? Det verkar vara ett sånt slöseri med skattepengar?

Om jag kunde se någon mening med det… Det är ju inte direkt så att de stationerna tar upp utrymme man kan bygga på?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Ride84XL
2015-10-17 04:06
#4

Dom tänker väl att det ska spara lite restid. Men det kanske handlar om 1-2 min och det är det ju knappast värt om man tänker på vad det lär kosta.

Spåret måste ju fortfarande gå där det går och en plattformsbredd (som man sparar in) räcker ju knappast till för några byggnader som skulle kunna inrymma lägenheter eller kontor/företagslokaler. Eller så kanske dom tänkt överdäcka och bygga ovanpå - men det kan man ju göra om det är station också.

Leffe
2015-10-17 04:14
#5

#3 och #4 Det är det jag också sitter och funderar på. Vad är egentligen vitsen med det hela och som kommer kosta en massa pengar som inte finns

thenameless
2015-10-17 14:50
#6

#5 Det är som #4 säger kanske? att de vill däcka över spåren där och bygga ut Globen shopping? Men jag tycker spontant att det bara verkar slöseri med skattepengar jag med för både Globen och Enskede fungerar ju bra idag vad jag vet?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Annons:
[Jimmy.L]
2015-10-17 15:11
#7

Slakthusområdet ska bli bostäder.

Upp till toppen
Annons: