Tunnelbana

"Kasta inte skit på mig – jag gör så gott jag kan"

2015-11-10 14:04 #0 av: Jimmy.L

​Som förare i kollektivtrafiken får man dagligen stå ut med svordomar, påhopp och resenärer som sinkar trafiken genom att hålla uppe dörrarna. Men det är inte mitt fel att du har planerat din resa dåligt, så sluta ta ut din ilska på mig. Då blir vår resa tillsammans trevligare, skriver Michaela Honkakumpu, gruppchef och tidigare tunnelbaneförare.

http://www.metro.se/metro-debatt/kasta-inte-skit-pa-mig-jag-gor-sa-gott-jag-kan/EVHokj!LhxgizrJ2aJa/

Anmäl
2015-11-10 14:22 #1 av: Sommarek

Visst ska man inte ta ut sin ilska på personalen, men samtidigt ser jag inte hur det är mitt ansvar när man tvingas sitta i ett tåg i 45 minuter på grund av nedriven kontaktledning. Ska man kanske planera in en extra timme i sin resa, för säkerhets skull? Eller två? Vart går gränsen, liksom?

Anmäl
2015-11-10 14:29 #2 av: Jimmy.L

I tunnelbanan finns det väl ingen kontakt ledning. Och vad jag vet så är kontaktskenan som sitter där dödlig om man kommer åt den så det är väl bättre att vänta tills man stängt av strömmen än att någon skulle komma åt den och riskera livet?

Anmäl
2015-11-10 14:31 #3 av: Sommarek

Jag talar om kollektivtrafik i allmänhet, inte bara tunnelbana. Alla bor nämligen inte i Stockholm.

Anmäl
2015-11-10 14:35 #4 av: Jimmy.L

Artikeln handlar om Stockholm och om tunnelbanan!

Anmäl
2015-11-10 14:37 #5 av: Sommarek

Jupp, eller som det står i artikeln "Gång på gång, dag efter dag, får man som förare i kollektivtrafiken ta skit." "...i tunnelbanan och resten av kollektivtrafiken underbara."

Anmäl
2015-11-13 09:30 #6 av: Catwoman

#1 Inte kan man räkna in att jag ska krocka med bilen heller om jag tar den till jobbet. Inte kan man planera in i tiden att jag ska få punktering på cykeln om jag cyklar till jobbet, inte kan man planera in att bussen blir stående för att det hänt någonting längre fram på gatan.Vissa saker kan man bara inte räkna in. 

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

Anmäl