Spårväg

Minne från min tid på Lidingöbanan

2016-08-18 23:04 #0 av: Inkanyezi

Här är Lars Ericsson som avancerade inom företaget, och inne i förarhytten sitter Krister som gick konduktör. Hållplatsen är Gåshaga, där jag bodde vid den tiden. Det är taget någon gång kring 1980. (förr eller senare, har ingen notering)

Anmäl
2016-08-19 07:03 #1 av: Jimmy.L

Jättefin spårvagn, kul att få se hur det såg ut förr.

Sajtvärd för militärhistoriamoped, Sport och Mina foton 

No stress cabo verde  

30 dagar kvar till kryssning på Göta Kanal!

Anmäl
2016-08-19 09:13 #2 av: Inkanyezi

Den vagnen var ombyggd i Hammarby, med nya dörrar och ny inredning, och så målades den i en ljust blå nyans. Nummer sjutton, som ska rulla nu i helgen har kvar den ursprungliga rödbruna färgen. De ursprungliga vikdörrarna kunde man inte få in en normalbred barnvagn igenom.

Anmäl
2016-08-19 09:16 #3 av: Jimmy.L

Vet du om den finns bevarad?

No stress cabo verde  

Anmäl
2016-08-19 09:24 #4 av: Inkanyezi

Nej, jag vet inte vilka vagnar som finns kvar. Är egentligen inte heller säker på det där med nummer sjutton, utan det är något jag har sett i tidningen någon gång. Jag gissar att Spårvägssällskapet och Lidingöbanans Vänner har bättre koll.

Anmäl
2016-08-19 09:32 #5 av: Jimmy.L

#4 Tack ändå. Lidingöbanan har jag aldrig åkt med, även om banan nu är renoverad kan det vara kul att prova den.

No stress cabo verde  

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.