Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (1) Senaste inläggen

Bussar Pendeltåg Spårväg Tunnelbana Waxholmsbolaget Biljetter och betalning Stationer och hållplatser Färdtjänst Närtrafik Nostalgi Om sajten och iFokus Övrigt
Biljetter och betalning

SL undersöker mikrochip under huden som betalning

2016-09-02 07:52 #0 av: Jimmy.L

Ett chip under huden kan redan idag användas för att blippa upp portar och ta dig in på gymmet. SL undersöker nu om det här kan bli en framtida biljett på buss, tåg och tunnelbana.

http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/sl-vill-gora-det-mojligt-att-resa-med-ett-chip-under-huden/aRKpia!cofoZflEBBZdlKBRyugSkA/

Anmäl
2016-09-09 15:23 #1 av: Inkanyezi

Det kommer de mest absurda förslag på att bibehålla en struktur som för länge sedan har passerat "bästföredatum". Det har under åren funnits, och finns ännu, exempel på avgiftsfria allmänna färdmedel på olika håll i världen, medan SL har svårt att släppa hisspojkerollen.

Chipet bygger på en genomrutten idé, men jag slipper. Jag cyklar hellre, också nu medan jag fortfarande bor kvar i landet, och sedan kommer nya utmaningar när jag flyttar till ett helt annat ställe.

Anmäl
2016-09-09 15:33 #2 av: Jimmy.L

Det är heller inget jag skulle välja, möjligt ungdomarna ser det som en kul grej.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.