Annons:
Etikettbiljetter-och-betalning
Läst 13957 ggr
InkaAthilea
2017-01-03 13:17

Resa med SL kort till uppsala?

Jag är inne och läser på SLs hemsida men fattar inte hur de menar med sina priser. Om man har sl-kort kommer man till arlanda men sen då? Läste att länsgränsoassagetillägg INTE gäller i Uppsala. Hur gör man då? Det känns förvirrande. Har redan månadskort. Nån som har koll?

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

Annons:
Tyst
2017-01-03 13:19
#1

Man måste väl ha UL kort för att ta sig till Uppsala?

Åsa S
2017-01-03 13:22
#2

Har man SL kort kan man ta pendeltåget till Uppsala men man måste betala ett tillägg precis som man gör till Arlanda men jag har för mig tillägget till Arlanda är lite högre, bara snacka med personen i spärren och betala den extra avgiften s¨å är det bara att åka.

VildaVittra
2017-01-03 13:23
#3

Du kan tilläggsbetala när du kliver på bussen/tåget som tar dig över länsgränsen, men det är inte billigt att åka kollektivt i Uppsala eftersom vi har flera olika taxor. En för bussarna utanför Uppsala och en annan för de inne i staden och den ena biljetten gäller inte för den andra typen av buss.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Jimmy.L]
2017-01-03 13:55
#4

Fråga i spärren innan du kliver på tåget mot Uppsala vilken tilläggsbiljett du behöver för att åka till Uppsala så hjälper spärrvakten dig med detta.

InkaAthilea
2017-01-03 17:16
#5

Tack hörrni. Ja jag tror jag får fråga i spärren. Är nog det lättaste. 😊

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

ElisabethB
2017-01-18 14:59
#6

Eller varför inte ringa till UL/SL och fråga? UL har telefonnummer 0771-141414.

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Annons:
Upp till toppen
Annons: