Annons:
Etikettbussar
Läst 1792 ggr
[ErikP]1
2013-12-04 17:38

Svår bussolycka!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bussolycka inträffade nyss på Svinnigevägen i Österåker. Bussen skall ha kolliderat med ett släpp som stor vid vägrenen. Enligt polisen skall det ha varit 50 personer ombord och bussen var abonnerad. Buss och bil trafiken kommer stå still i ca 2 timmar till. Kan även tillägga att jag var på plats efter olyckan skedde då jag åkte 629 mot Åkersberga st. Vi fick inte så mycket hjälp med att vända bussen då vägen var avstängd men tillslut hjälpte polisen till för att bussen inte skulle störa arbetet på plats. Tycker att det inte är helt okej när polisen går ut med fel information då det inte var en abonnerad buss utan att det var en linjebuss, 629 mot Danderyds sj. Men jag hoppas att alla klarade sig lindrigt och här kommer en ganska dålig bild på olyckan efter att vi backade ut!

Annons:
[ErikP]1
2013-12-04 17:47
#1

Efter att ha fått se en bild på olyckan från Aftonbladet så kan jag meddela att bussen INTE var en abonnerad buss. Utan den linjebussen jag såg var precis bakom den kolliderade bussen.

Bettan
2013-12-04 19:10
#2

En person sitter tydligen fortfarande fastklämd.

Ha en bra dag

Sport iFokus

Leffe
2013-12-04 20:15
#3

På bild ser det ut som en turistbuss

[ErikP]1
2013-12-04 21:52
#4

En person hittades avliden i närheten av bussen och man vet inte om han var en passagerare.

Leffe
2013-12-04 21:53
#5

Det var tydligen den person som satt fastklämd längst och var mellan släpet och bussen och delvis under bussen.

En otäck olycka. Var tydligen dåliga reflexer på det parkerade släpet. Många upptäckte det i mörkret först i sista sekunden

Upp till toppen
Annons: