Annons:
Etikettstationer-och-hållplatser
Läst 7321 ggr
Odd
1/10/14, 8:15 PM

Värtahamnen

Är det någon här som vet vad stationen närmast Värtahamnen heter? Ska åka från Uppsala C till Värtahamnen, hämta upp en kompis och åka från Värtahamnen till Skansen.

Jag är från Skåne och min kompis är från Estland, så jag kan inte precis säga att vi hittar särskilt bra i Stockholm 😂

Har kollat resor från Uppsala C till Värtahamnen och det närmaste jag kan komma är Ropsten eller Gärdet, men kollar man på google maps ska det finnas en station nästan precis brevid Värtahamnen (Inte Frihamnen) som det är tänkt att vi ska åka ifrån när vi ska ta busslinje 76 till Skansen, men jag kan inte hitta namnet på den någonstans. 

Enligt google maps ska den ligga på Södra Hamnvägen och följa busslinje 76, jag har sett den nämnas ett antal gånger på andra hemsidor men ingen har nämnt stationens namn och det går inte att söka på "Värtahamnen" på SL's hemsida, så jag börjar tvivla lite på dess existens 🤐

Det här blev väldigt rörigt, men jag hoppas att någon förstår vad jag pratar om ändå. 🤦‍♂️

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Annons:
[Jimmy.L]
1/10/14, 8:26 PM
#1

Har du provat reseplaneraren hos SL http://sl.se/

Odd
1/10/14, 8:43 PM
#2

#1 Ja, men som sagt, eftersom jag inte vet vad busshållsplatsen heter kan jag inte hitta den 😕

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

[Björn.B]
1/10/14, 8:57 PM
#3

Finns en karta i reseplaneraren välj "åka senare" där efter ser du en nål där du kan klicka på för att få upp en karta som du kan zoma in och välja vart du vill åka till eller från. Eller så frågar du SL på facebook.

Odd
1/10/14, 10:06 PM
#4

#3 Färjeterminalen! Tack så mycket!

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Catwoman
1/15/14, 10:58 AM
#5

Hoppas allt gick bra.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

Odd
1/15/14, 2:18 PM
#6

#5 Jag hoppas det, ska åka upp på Söndag 😂

Ska skriva ner allt på armen så jag omöjligt kan glömma vart jag ska 👍

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Annons:
[Björn.B]
1/15/14, 3:01 PM
#7

Finns en SL-App till telefonen annars att ladda ner.

Odd
1/15/14, 3:55 PM
#8

#7 Krävs internet på telefonen för det dock (det är i alla fall vad jag läste på informationen) och det har jag inte, bara om jag kan koppla upp mig till gratis nätverk någonstans när jag är ute.

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

TjockaBerta
1/18/14, 12:45 PM
#9

#8

Pressbyrån har wifi. Jättebra. De finns vid de flesta tunnelbanestationer.

>>>Malum domesticum<<<

Odd
1/18/14, 8:29 PM
#10

Tror att jag kör på klassiska skriva-det-på-armen ändå, varför krångla till det 😃

Tack för all hjälp allesammans! Hoppas att jag överlever imorgon 🤐

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Farwuq
2/5/14, 6:04 PM
#11

Odd, hur gick det?

🤔

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Odd
2/5/14, 8:27 PM
#12

#11 Vi överlevde tyvärr inte, skriver från andra sidan nu 👻

Tråkig humor åsidosatt, det gick jättebra! Hittade överallt och fick hjälp inne på pressbyrån på centralstationen med SL-access kort.

Det enda jag hade problem med var att hitta biljettautomaterna när jag skulle ta tåget tillbaka till Uppsala från Stockholm, slutade upp med att jag var tvungen att springa till perrongen för att hinna med sista tåget.

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

TjockaBerta
2/5/14, 8:49 PM
#13

Då kanske ni kan tänka ett att besöka Stockholm igen? =D

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
Odd
2/6/14, 8:20 AM
#14

#13 Har släktingar i Uppsala så jag är där och hälsar på flera gånger under året, men är jag i Stockholm är det oftast med någon som kör bil så då behöver man inte lista ut bussar och sånt där 😃

Sen föredrar jag landet framför storstan, blir väldigt uttråkad i städer, så det blir bara besök när man måste 🤐 Hade redan bestämt att kompisen från Estland ska komma och hälsa på mig i Skåne nu i sommar, Stockholmstrippen var bara en snabbträff eftersom de fick gratis Biljetter med Tallinn Silja 😃

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Upp till toppen
Annons: