Annons:
Etikettbiljetter-och-betalning
Läst 1043 ggr
[Björn.B]
1/23/14, 5:38 PM

Sms-biljetterna slut

”Vi har dessvärre slut på Biljetter i dag så ni får åka gratis. Trevlig resa önskar SL”. Det svaret fick Oskar Ståhl när han skulle köpa sms-biljett. Men avsändaren var inte SL – utan Jimmy Nore i Haninge – som sedan SL bytte telefonnummer har bombarderats med biljettförfrågningar.

http://www.dn.se/sthlm/sms-biljetterna-slut-ett-skamt-fran-jimmy/

Annons:
Leffe
1/26/14, 10:31 PM
Lasse
1/27/14, 7:25 AM
#2

Tycker han gör helt rätt


TjockaBerta
1/27/14, 12:01 PM
#3

Jimmy Nore tycker att det är lustigt och vill driva med SL men det drabbar en tredje person helt ovetande person. Sånt tycker inte jag är så kul.

Hade det drabbat SL direkt så hade det varit någon mening med skämtet, som i och för sig är roligt, men nu går det ut över Oskar istället.

>>>Malum domesticum<<<

[Björn.B]
1/27/14, 6:46 PM
#4

#3 Men samtidigt hur kul tycker du det skulle vara att få en massa SMS dagligen?

TjockaBerta
1/27/14, 9:02 PM
#5

#4 Inte kul alls. Hur så? Har jag rätt att låta det gå ut över någon helt oskyldig då?

>>>Malum domesticum<<<

Leffe
1/27/14, 10:24 PM
#6

Jag förstår han med telefonnumret om han får så många SMS som säger. Förstår att han till slut tröttnar och skickar ett svar i ren frustration, men han hade lika gärna kunnat skickat "fel nummer". Det bör gå fortare tycker jag som inte gillar skriva SMS. Å andra sidan så tror jag de som fått hans meddelande noga skriver in rätt nummer i sina telefoner.

Att han skriver "Vi har dessvärre slut på Biljetter i dag så ni får åka gratis" är ju ingen lögn för han har ju inga Biljetter. Däremot undrar jag om inte "Trevlig resa önskar SL" är åtalbart för då utger han sig ju för att vara någon helt annan.

Annons:
[Björn.B]
1/29/14, 5:47 PM
#7

#6 Tror inte man kan bli åtalad för det då skulle många bli åtalade för skämt sms.

Upp till toppen
Annons: