Annons:
Etikettövrigt
Läst 1158 ggr
taylor__lambert
2015-01-30 20:03

Hur SL kan dra in mer pengar

Alla klagar på hur dyrt det är att köpa Biljetter. Folk plankar oerhört mycket.

Men om nu folk plankar så mycket varför kan då inte de som sitter i båsen/spärrarna ringa nått nummer berätta var hen har för kläder, hur hen ser ut och på det sättet bötfälla den personen?

För de flesta som plankar står och väntar ut folk i säker 10 minuter innan de har bestämt sig för att välja ut en specifik person de ska gå bakom.

Jag ser det dagligen, jag har blivit plankad bakom, en gång sparkade jag en person för att hen plankade bakom mig, en annan gång vände jag mig om när jag hade min hund med mig, jag sa åt hunden att skälla varpå människan backade. Jag HATAR när folk går bakom mig, jag har blivit utsatt för både det ena och det andra så saker kommer av reflexer. Men inte heller verkar väktare bry sig särskilt mycket om folk som plankar.

Ge dom i spärrarna en extra viktig uppgift, anmäl dom som plankar så kan vi säkert dra in flera tusen lappar om dagen. Jag tror verkligen att det kommer förändra plankningen plus att vi drar in pengar genom att bötfälla personer som plankar tillslut kommer alla som åker kommunalt att köpa biljett varpå man kan börja sänka priset så alla blir glada.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
[Jimmy.L]
2015-01-30 20:17
#1

Det finns inte kontrollanter så det räcker tyvärr. Ordningsvakterna brukar säga till vad jag har sätt vet inte om det är deras uppgift att kontrollera Biljetter.

taylor__lambert
2015-01-30 20:32
#2

#1 anställa ungdomar kan man ju göra, de har iallafall inte nått jobb, eller som jag, som inte har fått rättighet till en gymnasial utbildning, ge såna som mig ett sånt jobb, jag tar vad jag än kan få och det är det många ungdomar som gör :P

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

[Jimmy.L]
2015-01-30 20:39
#3

SL har tydligen lagt ut kontrollen på ett företag i Uppsala som heter ISS Facility som med allt annat vill dom hålla kostnaden nere vilket gör att man inte kan ha allt för många kontrollanter.

Upp till toppen
Annons: