Annons:
Etikettpendeltåg
Läst 2051 ggr
fridelfina
2015-03-07 22:30

Spårspring - Obehöriga på spåret

Hej

Första gången jag ser denna sida på iFokus. Vill bara vräka ur mig hur trött jag är på detta springande på spåren till pendeltågen som gör att min drygt entimmas hemresa från jobbet fördubblas lite nu och då! 😈

Fattar inte vilka det är som springer omkring på spårområdena och varför de gör det? Nån som är mer insatt i problemet?

 
 

Annons:
Cazzos
2015-03-07 22:38
#1

Om det var jag som körde tåget hade jag bara kört över jävlarna. 

Deras dumma agerande påverkar hundratals resenärer varenda jävla timme. Antingen fördröjs hemresan eller så kommer man sent till jobbet eller något annat viktigt 😡


Leffe
2015-03-07 22:43
#2

#1 Problemet är att kör de över någon blir tågen stående ännu längre tid. Räddningstjänsten ska ju då jobba för att få fram den påkörda.

TS vet inte vad det kan bero på, men det kan vara någon typ av "lek" precis som det var förr att åka mellan vagnarna på tunnelbanan eller på tågen vara på vagntaken. I vissa fall är det idiotiska människor som genar över spåren för det är en kortare väg hem

Cazzos
2015-03-07 22:54
#3

Äsch, bara fortsätta köra 😂

Skämt åsido, så hemsk är jag inte! Men på riktigt, det är riktigt irriterande.


Leffe
2015-03-07 22:56
#4

Förstår det är irriterande. Beundrar er som åker Pendeltåg om dagarna. Det är ju alltid något problem med dem. Ni måste verkligen bli luttrade.

fridelfina
2015-03-08 07:36
#5

Jo, dessutom är det ju så många på tåget när det äntligen går att man får vänta och ta tredje tåget om man inte vill stå som packade sillar med näsan i nåns armhåla.. .

 
 

[Jimmy.L]
2015-03-08 07:40
#6

Håller med er om att spårspring är idiotisk. Det är ju även olagligt och jag skulle vilja se höga böter för dom som springer på spåren.

Annons:
fridelfina
2015-03-08 07:45
#7

Ja, man kan hoppas de blir bötfällda! Men hur stor är chansen att de får tag på "spårspringarna"?

 
 

[Jimmy.L]
2015-03-08 07:51
#8

Dom kallar alltid ut ordningsvakter vid spårspringning om dom vid trygghetscentralen upptäcker det i kamerorna på perrongen. Annars kan man själv ringa in till trygghetscentralen som sänder ut ordningsvakter.

Upp till toppen
Annons: