Annons:
Etikettbiljetter-och-betalning
Läst 2875 ggr
Lia
3/14/15, 1:49 AM

7-dagarsbiljett

Jag ska till Stockholm nu om en vecka och har lite frågor om resan.

  • 7-dagarsbiljetten, var gäller den? Gäller den i hela SL-trafiken? Tex till Upplands Väsby osv.
  • Finns det annan trafik i Stockholm som måste tänkas på, eller går det bra att ta sig runt enbart med SL, och den här biljetten?
  • Min pojkvän är under 20 år, och har inget ID. Kontrolleras ID om man åker till reducerat pris? Kan man få böter om man inte kan uppvisa ID, trots att man är under 20?

Jag kanske har fler frågor senare, men detta är vad jag kommer på tills vidare. Hoppas någon vill och kan svara! 🙂

Annons:
[Jimmy.L]
3/14/15, 7:12 AM
#1
  • 7-dagarsbiljetten, var gäller den? Gäller den i hela SL-trafiken? Tex till Upplands Väsby osv.

Ja den gäller i hela SL-trafiken även i Upplands Väsby.och tunnelbanan, Pendeltåg bussar, båtar som SL driver. Tvärbanan, Saltsjöbanan, bussar till Norrtälje, 

Sök resor på www.SL.se för tidtabeller.

  • Finns det annan trafik i Stockholm som måste tänkas på, eller går det bra att ta sig runt enbart med SL, och den här biljetten?

Ni kan åka i hela stor Stockholm med den Biljetter utom med Waxholmsbolaget som trafikerar i skärgården och Djurgårdsfärjan mellan slussen och Djurgården, Vid resor till Uppsala och Gnesta tillkommer det en avgift.

  • Min pojkvän är under 20 år, och har inget ID. Kontrolleras ID om man åker till reducerat pris? Kan man få böter om man inte kan uppvisa ID, trots att man är under 20?

Kontroll görs enbart av kontrollpersonal i trafiken dom träffar man mycket sällan på saknar man ID så uppger man det bara så kontrollerar dom det.

Lia
3/14/15, 1:20 PM
#2

#1 tack så jättemycket!

Lia
3/14/15, 1:56 PM
#3

Just ja! Var köper man den här biljetten? Kan man köpa den på centralen?

[Jimmy.L]
3/14/15, 2:10 PM
#4

Ja det finns en SL-center på centralen på nedre plan.

https://sl.se/sv/kop-biljett/

JustMySelf
3/22/15, 9:06 PM
#5

Även de få gånger man träffar på kontrollanter har jag aldrig varit med om att de kollar id eller ens frågar hur gammal man är. I Uppsala kollar de dock alltid.

Upp till toppen
Annons: