Annons:
Etikettbiljetter-och-betalning
Läst 1131 ggr
[Jimmy.L]
3/26/15, 8:28 AM

Miljöpartiet: Skrota de meningslösa spärrarna

Personskador, oändliga köer och fusk med kontroller är några av effekterna av spärrarna i kollektivtrafiken. Nu vill Moderaterna ha ännu hårdare tag. Helt fel – i stället borde vi införa en öppen spärrlinje, skriver Malin Karlsson, trafikpolitisk talesperson för Miljöpartiet i Stockholms läns landsting.

http://www.metro.se/metro-debatt/miljopartiet-skrota-de-meningslosa-sparrarna-i-tunnelbanan/EVHocy!zUMXlK911XF6/

Annons:
VildaVittra
3/26/15, 8:46 AM
#1

Jag tycker kollektivtrafiken skulle bekostas med skattemedel istället, det skulle motivera fler att använda sig av den och Sthlm behöver mindre biltrafik.
De hade ju ett tag att det bara kostade 20 kr att resa, till och med på landsbygden började då folk använda sig av den trots att de hade en bit till närmaste busshållplats.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Jimmy.L]
3/26/15, 8:57 AM
#2

#1 Jag skulle vilja se då att man bygger ut främst tunnelbanan den kan inte svälja så mycket mer människor.

VildaVittra
3/26/15, 9:05 AM
#3

Kan man i Japan, så kan väl Sthlmare? 😎 Skämt åsido, jag tror de värsta topparna kan avhjälpas med fler avgångar och vill man inte trängas så kan man ju alltid åka tidigare.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Jimmy.L]
3/26/15, 9:09 AM
#4

Visst kan man åka tidigare fast det är ju trångt mellan 06-09 så det är svårt att hitta en lucka. Samma problem med Pendeltåg men när Citybanan väl är klar så löser man det med fler tåg. Fler insatsbussar kan ju vara något att prova men risken är att dom fastnar i trafiken.

VildaVittra
3/26/15, 9:19 AM
#5

#4 Fast kommer det finnas någon trafik att fastna i om kollektivtrafiken blir gratis? För många kör ju ifrån ställen som Norrtälje osv, de har ju ganska mycket pengar att spara genom att ta bussen istället.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Jimmy.L]
3/26/15, 9:37 AM
#6

#5 Du har även nyttotrafiken som man inte blir av med och att det pendlar väldigt många bilar i från kommuner utanför SL:s området. Men kan man bygga ut tuben och infartsparkeringen tror jag många skulle parkera och välja SL

Annons:
VildaVittra
3/26/15, 9:41 AM
#7

Fast de som pendlar utifrån SL så finns det ju faktiskt av idag kombinationskort, det lär ju gå att göra något liknande även om SL blir gratis, även Uppsala skulle ju kunna tjäna på att göra kollektivtrafiken gratis.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Jimmy.L]
3/26/15, 9:54 AM
#8

#7 Uppsala vill inte kosta på detta inte heller Gnesta kommun som man får betala en tilläggsavgift för att passera länsgränsen. Men kommunerna i Mälardalen tänker ju köpa in egna tåg och upphandla vilka som ska få köra tågen som ska gå ofta till Stockholm vilket är bra. Nackdelen är att kollektivtrafiken är mycket störningskänslig och stannar ett tåg drabbar det 1000-tals resenärer. Det behövs ett större underhåll och att man bygger fler stationer i tunnelbanan för att möta ett Stockholm som växer.

Upp till toppen
Annons: