SL iFokus

SL

Etikettbiljetter-och-betalning
Läst 49 ggr
Marinas Mix
2022-09-28 11:35
1

Registrera Gröna SL-koret = Omöjligt

Har ju bytt ut mitt blåa accesskort mot det nya gröna och när jag skulle registrera det för förlustgaranti, så visade det sig omöjligt.
Jag ringde till SL:s kundservice och den jag pratade med sa att man måste ha bankid för att kunna registrera kortet.
Andra ställen har också det kravet, men dem har även ett alternativ för oss som inte har bankid.
I alla fall föreslog kvinnan jag pratade med att jag skulle be någon vän/närstående som har bankid att registrera mitt kort.
När jag sa att det inte var någon lösning, föreslog hon att jag skulle använda mitt blåa kort(jag har det kvar), men det är ju bara en tillfällig lösning, då det slutar gälla i mars nästa år.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Liz85
2024-01-24 18:03
0

Gammal tråd och jag gissar att det inte är ett problem längre? Alternativt nåt du vant dig vid.

Jag är dock en sådan person som vägrar koppla ihop hela mitt liv online. Nån måtta måste det få vara. Så jag har inte registrerat mitt kort. Det innebär visserligen att jag inte får någon förlustgaranti men det gråter jag inte över. Och när det gäller påfyllning får det göras fysiskt hos en människa då jag valt bort SL-appen. Men det fungerar bra det också, och visar ju också för SL att de människorna fortfarande behövs. :)

Liz85
2024-01-24 18:23
0

Tycker inte heller om plankare som kommer in på mitt kort. Om andra låter de haka på kan jag inte göra något åt, men jag kan iaf förhindra att de kommer in på mitt.

Stannar alltid och ser mig om innan jag blippar, för att se om det finns någon potentiell plankare i närheten. Och är så fallet så väntar jag hellre 30 sekunder extra och väljer rätt läge att gå igenom.

Nyligen var det en kvinna som var extra snabb upp bakom min rygg, så jag stannade till där och frågade om hon hade visat sin biljett. Hon plockade då fram den i mobilen och visade upp sin biljett, som såg äkta ut i en lekmans ögon iaf. Troligen var den äkta också…

Jag väljer att tro det iaf, och att vara positiv. :)
För hon såg inte ut som de andra som försökt planka förut.

• Redigerat 2024-01-24 18:23 av Liz85